donderdag 12 februari 2015

Documentatie van het onderzoeksproject

Het onderzoeksproces wordt gedocumenteerd in een online portfolio. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de blog re-visionaryresearchproject.blogspot.com

1. Artist talks
Een kort verslag van de artist talks die in het kader van de onderzoeksmodule georganiseerd worden. Liever dan een samenvatting, geef je in dit verslag aan welke vragen er centraal staan in het werk van deze kunstenaar en op welke manier dit werk inspirerend kan zijn voor jullie onderzoek. Minimum 500 woorden per lezing + illustrations. Deadlines: Dit verslag wordt gepost in de week volgend op de lezing.

Tag: artist talk: ‘naam van de kunstenaar’

2.       Beschrijving van de onderzoeksvragen

Formuleer de onderzoeksvragen die aan de basis van jullie onderzoek zullen liggen.  M.a.w. met welke doestellingen willen jullie de beelden gaan selecteren, hergebruiken en opnieuw vormgeven? Deadline: 16 december

Tag: onderzoeksvragen

3.       De uitwerking van het artistieke concept

Beschrijf het concept van de multimediale installatie. Zorg ervoor dat het concept beantwoordt aan (of potentieel een antwoord biedt op) de onderzoeksvragen. Het concept wordt uiteengezet in woord en beeld. Minimum 1000 woorden + illustraties. Deadline: 19 december.

Tag: concept

4.       Operationalisering

Welke stappen moeten er gezet worden voor de realisatie van het onderzoek? Maak een gedetailleerd operationaliseringsplan en werk dit uit a.h.v. een flow chart. Neem hierin ook een taakverdeling en timing op. Deadline: 5 januari

Tag: onderzoeksplanning

5.       Archeologie van het online beeldarchief


Voor deze opdracht is het aangewezen gebruik te maken van bijkomende literatuur. Bij wijze van begin, vind je in deze blogpost alvast wat interessante literatuur waarmee je dit onderdeel kan stofferen. Er is ook een aparte blogpost voor de Suitcase Stories groep.  

Geef een beschrijving van elk van de beelden/geluiden die je gaat hergebruiken: uit welke bron zijn ze afkomstig? Wat werd er vastgelegd? Met welk doel? Wie is de maker/auteur? Op welke drager werden ze oorspronkelijk vervaardigd? Copyright? Welke vragen roepen deze beelden op? Voeg illustraties toe ter verduidelijking. Minimum 1000 woorden+ illustraties. Deadline: 12 januari

Tag: archeologie 1

Wat is de online context van de geselecteerde beelden? Door wie / wanneer werden ze online geplaatst? Hoe verhoudt deze online context zich tot de oorspronkelijke context / het oorspronkelijk archief? Zijn er dimensies toegevoegd / verdwenen? Welke vragen roept deze context op? Minimum 1000 woorden+ illustraties. Deadline: 12 januari

Tag: archeologie 2

Welke aspecten van beeld / (online) beeldarchief stelt jullie project in vraag? Mogelijke vragen houden verband met auteurschap, auteursrecht, toe-eigening, creĆ«ren van nieuwe betekenissen, interactiviteit…  Minimum 1000 woorden + illustraties. Deadline: 14 januari

Tag: archeologie 3

6.       Documentatie

Op het moment van de eindpresentatie wordt per groep een document  voorzien (fysiek en via de blog) dat het werk contextualiseert. Hierin wordt aandacht besteed aan de genese (ontstaansgeschiedenis/onderzoeksproces) , de vormgeving en de betekenis (vragen en antwoorden) van het werk.

Dit document kan teksten en illustraties bevatten die eerder geblogd werden. De vormgeving van deze documentatie sluit aan bij deze van het artistieke project. Minimum 1500 woorden + illustraties. Deadline: 22 januari

Tag: documentart

7.       Making off
Op het moment van de eindpresentatie, voorzie je een Making-of documentaire waarin het werk en onderzoeksproces wordt getoond. Deze Making-off duurt minimum 90’’ en maximum 4’. De uitwerking is volledig vrij: film, animatiefilm, multimedia, time-lapse, sound-scape, digitale fotoroman… . Deadline 22 januari

      Tag: Making off

8.       Individuele evaluatie
Je evalueert de uitgangspunten, het proces en de uitkomst van het artistiek onderzoek. Je geeft ook aan welke bijkomende vragen er doorheen jullie artistiek onderzoek naar het hergebruik van found images werden opgeroepen die buiten het bestek van jullie onderzoek vallen en aanleiding kunnen geven tot nieuw onderzoek en/of nieuwe artistieke proposities. Minimum 1000 woorden. Alle studenten schrijven een individuele evaluatie. Deadline: 23 januari.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten